Készítsük fel a körmeinket a télre!

Készítsük fel a körmeinket a télre – Sajnos nyakunkon a rossz idő, nem csak az eső szemerkél és a hőmérő higanyszála marad többnyire 15 fok alatt, hanem sokszor még kellemetlen szél is fúj. Mindezek együtt meglehetősen igénybe veszik a kezünk bőrét és a körmeinket, már csak azért is, mert ezek többnyire fedetlenül vannak kitéve az időjárás viszontagságainak.

(Itt hívnánk fel a figyelmet arra, hogy amikor csak lehet, érdemes kesztyűt húzni, ebben már az is segítségünkre van, hogy elterjedőben vannak az okostelefonokhoz használható okoskesztyűk, amelyekben tudjuk kezelni az érintőképernyős készülékeket is. A kesztyűhordás javaslata vonatkozik a takarításra, mosásra és a mosogatásra is hiszen mind a szennyeződések, mind a tisztítószerek nagyon igénybe veszik a bőrt és körmöket.)

Érdemes már most felkészíteni a körmeinket a közelgő zord időjárásra, és most a változatosság kedvéért nem krémeket és pakolásokat fogunk ajánlani, hanem olyan ételeket, amelyekkel belülről táplálhatjuk a kezeinket. Készítsük fel a körmeinket a télre! Igyekezzünk ezeket minél nagyobb arányban részévé tenni a táplálkozásunknak, és meglátjuk, hogy könnyebben fogjuk átvészelni a telet. Ezek az egészséges táplálékok többnyire az egész test bőrének, továbbá a hajunknak is jót fognak tenni, úgyhogy kiegészítő előnyökkel is járnak majd.

Készítsük fel a körmeinket a télre!

Körömtápláló ételek

A keratintermelődést elősegítő ételek – tengeri halak, tojás, búzacsíra – a körmök masszív rugalmasságát erősítik meg. A keratin a körömlemez és a haj alapanyaga, így ha a termelődését elősegítjük, azzal megerősítjük ezeket.

A szilíciumban és kénben gazdag ételek táplálják a körmöket, így fényt és rugalmasságot kölcsönöznek nekik. Ilyenek pl. a gabonafélék, a barna rizs, a fokhagyma és a többi hagymaféle. Ebbe a csoportba is kiválóan illik a tojás (amely egyébként szupertáplálék, vagyis mindent tartalmaz, amire a szervezetünknek szüksége van), magas kéntartalmával. A kén szabályozza az anyagcsere-folyamatokhoz kötődő sav-bázis egyensúlyt a szervezetben, így hozzájárul a méregtelenítéshez is.

Körömtápláló ételek folytatás

Az A-vitamin a csont-, nyálkahártya- mirigyhám-, hámszövet-képződésben játszik fontos szerepet, a szemben található szemideghártya felépítése mellett. Ezek mellett antioxidáns hatású, azaz csökkenti a szervezetben a szabad gyökök számát, így megóvja az öregedéstől és a sejtdegenerációktól. Ezt a vitamint a sötétzöld és narancssárga gyümölcsökben, tojássárgában, májban és különféle halak húsában találhatod meg.

Készítsük fel a körmeinket a télre!

A B-csoport vitaminjai, különösen a H-vitamin (biotin) a keratin beépülését segíti elő, így nélkülözhetetlen a körömsejtek termelődéséhez és anyagcseréjéhez. Megtalálhatóak a sörélesztőben, különféle olajos magvakban (kesudió, dió, földimogyoró), szárnyasokban, sajtokban és nagy arányban a banán is tartalmazza ezeket. A szárnyasok húsa nem csak azért jó körömerősítő, hanem azért is, mert gazdag proteinforrás.

A folsavnak (B9 vitamin) a vérlemezkék képződésében, aminosavak és nukleinsavak anyagcseréjében van nélkülözhetetlen szerepe. A B12 vitaminnal feltételei egymás felszívódásának, így kizárólag egyszerre képesek hasznosulni. A folsav spenótban, búzacsírában, brokkoliban, májban, tojássárgában és szójababban található meg.

Készítsük fel körmeinket a télre

A bőr és a köröm, sőt a szemek megfelelő működéséhez elengedhetetlen, hogy megfelelő mennyiségű cinket fogyasszunk. Ez a mikroelem számos folyamatban részt vesz a szervezetünkben, többek között az immunrendszer megerősítésében, a kötőszövetek állapotának megőrzésében, a vércukorszint szabályozásában, a nemi szervek működésében, agyműködésben is fontos szerepe van. A szójababban, a zöldbabban, a kesudióban valamint a homárban található meg nagy menyiségben.

A körmök gyengeségét és töredezettségét a vas hiánya is okozhatja. A vas az egyik legfontosabb ásványi anyag a szervezetünkben, olyan fontos folyamatokban kap szerepet, mint a vérképzés, az oxigén és szén-dioxid szállítás, valamint a legkülönfélébb fehérjék képzése. Ezért van jelentősége a körmök egészséges kinézetében, és ha szeretnénk fokozni a vasbevitelünket, érdemes nagyobb mennyiségben babot, céklát és más vörös gyümölcsöket fogyasztani, illetve olyan állati eredetű vasforrásokat, mint a máj és egyéb belsőségek.